Kalandok
Több féle játék stílus létezik. Az AvP: War FRPG oldalon az alábbit használjuk:
Kaland Mesélő (vagy Mester) vagyis a KM meséli el az alaphelyzetet. Ebben a Játékos Karaktereknek (JK) kell helyt állniuk. Viszont a JK-k nem mesélhetnek túl. Nem hívhatnak be új karaktereket. Harc esetén pedig nem mesélhetik le maguknak a harcot. Játékos harc esetén azt írja le, hogy „mit szándékozik tenni”. Vagyis nem azt írja le, hogy hogyan ölte meg a két alient hanem, hogyan szándékozik megölni őket. A KM dönti el, hogy sikerül, vagy sem. Célszerű minél választékosabban írni, a magyar nyelv erre roppant tökéletes.
Egy régebbi leendő JK kérdésre válasz:
Nos, kicsit hasonló a tábortűznél való egymásnak meséléshez, csupán ez fórumon történik. A lényeg:
A mesélő felvázolja az adott helyzetet. A te feladatod, hogy leírod, mit szándékozol tenni. Minél választékosabban és igényesebben ír az ember az annál jobb. Természetesen ügyelni kell a túlmesélésre. Rövid példa:
A mesélő lemeséli, hogy sikerrel kinyitottad a zárt fémajtót, viszont ezzel magadra eresztetted a mögötte meglapuló két idegent.
Helyes eljárás, hogy leírod, hogy pl. megörülsz, hogy az ajtót sikerrel kinyitottad, viszont a feléd rohanó idegenek eme jókedvet azonnal elpusztítják benned. Két sorozattal próbálod a térdüket ellőni, mitől elvágódnak, eztán pedig fejbe lövöd őket. – ez a helyes mesélés. Persze mást is írhatsz.
A helytelen pedig, olyan, hogy leírod, hogy lelőtted őket és tovább mész. Mivel a mesélő dönti el, hogy sikerül-e a cselekedeted, nem pedig te. Persze vannak, olyan helyzetek ahol mesélhetsz magadnak, pl. ha étteremben vagy. Ezt simán lemesélheted, hogy rendelsz magadnak valamit és felszolgálják.
A siker a játék minőségén sokban múlik. Meg persze a realitáson. VP70-es pisztollyal soha nem fogsz megölni egy Ravager idegent.
Mesélő szükséges:
Privát kalandokhoz
Kalandokhoz
Globális Kalandokhoz
Privát kalandok vagy magán kalandok, melyekben egy fő játszik. Később kibővülhet új játékosokkal a KM döntése szerint. (De ha igényelt kaland és a JK kiköti, hogy csak egyedül akar benne lenni, akkor ezt figyelembe kell venni)
Új játékos bevezető kalandja (főleg ha kezdő, ez neki tanuló kaland) is ilyen.
Sima kalandok alkotják az oldal gerincét, több játékos van itt, rendszerint kapcsolatban állnak egymással. Ezek rendszerint meghirdetett kalandok, de több privát kaland összekapcsolásából is létre jöhet.
Globális Kalandokban legalább két faj képviselteti magát nagy számban. PvP is lehetséges. Játék történetileg komoly súlya lehet.
Ezeken kívül lehetséges, olyan hogy két különböző faj egy-egy játékosa szembe találkozik. Ebből PvP is kisülhet.
Új játékos bevezető kalandja (főleg ha kezdő, ez neki tanuló kaland) is ilyen.
Sima kalandok alkotják az oldal gerincét, több játékos van itt, rendszerint kapcsolatban állnak egymással. Ezek rendszerint meghirdetett kalandok, de több privát kaland összekapcsolásából is létre jöhet.
Globális Kalandokban legalább két faj képviselteti magát nagy számban. PvP is lehetséges. Játék történetileg komoly súlya lehet.
Ezeken kívül lehetséges, olyan hogy két különböző faj egy-egy játékosa szembe találkozik. Ebből PvP is kisülhet.
Mesélő nem szükséges:
Ha mondjuk két JK egy kantinban üldögél és beszélgetnek. Semleges vagy komolyabb harci cselekmény nélküli (Kocsmai verekedéshez nem kell KM, ha eddig nem volt.) történések esetében a két JK mesélhet egymásnak. Viszont amint komolyabbra fordulna helyzet, akkor KM igénylés szükséges.
Alternatív kalandok egy olyan lehetőség ami kötetlen játékot biztosít. Az itt lévő kalandoknak semmiféle köze sincs a játékon belüli dolgokhoz.
- Itt akármennyi kalandban részt lehet venni.
- Játékos is indíthat kalandot.
- KM és JK felállás nem kötelező. Ha az indító úgy rendelkezik, hogy nincs külön JK és KM, akkor bárki csavarhatja a történetet.
- Nem kötelező az AvP világában maradni. Itt lehet keverni-kavarni a dolgokat. Akár még Csillámpóni vs. Predator is lehet.
Kaland jutalmak
Kalandokért maximum 100 sp járhat és ennyi is csak a legnehezebbekért.
Ember
Pénzterén jutalomnak maximálisan nem szabható ki 3000$-nél több. Szabadúszó JK viszont ki lehet, maximálisan 5000$-t, révén nekik még a lőszerről is maguknak kell gondoskodniuk. Admini beleegyezéssel természetesen nagyobb jutalom is kiszabható, továbbá a rangok szorzóival a JK többet kap. (Szóval tizedes rangú ha 1500$-t kap, akkor arra még pluszban a 20%-os szorzó rájön.)
Alien
Pempőt a játékos sikeres kalandonként egyet kap. Klánban lévő játékos két pempőt kap sikeres kaland esetén, függetlenül, hogy klán társai közül, van-e valaki vele.
Királynő pempőt klános kalandért lehet kapni. Klános kaland, amikor csak a klán tagok és azok NJK-i vannak kalandban.
Predator
Megbecsülést a sikeres kalandért maximálisan 200 lehet. Sima rutin vadászatért, nem jár megbecsülés. Míg olyanért ahol célok vannak, pl. elrabolt predator technológia visszaszerzése, már jár. Ezenkívül a trófeákért jár megbecsülés.
Nehézség
Magánkalandok nem lehetnek nehezek, legfeljebb úgy közepes nehézségűek. Ezekért ugyebár nem a jár a maximális pontszám, hanem a kiszabott 30-40. Könnyűekért ennél kevesebb jár. Megbecsülés és pénzjutalomnak is arányban kell ezekkel állnia kivéve, ha a kaland történetben nincs valami módosító tényező.
Dupla kaland
Játékos karakterével egyszerre két kalandban vehet részt.
- Privát illetve magán kaland (miben egyedül vagy néhány JK van.) szabadon játszható, ha a résztvevők (JK-k, KM) egy hetes köröket beszélnek meg vagy amikor ír mindenki akkor van kőr vége, az megegyezés alapján. – Ezekre csekély jutalom jár. (20-30 sp.) Ellenben eme kalandok adhatják a játékos karakterének történetét.
- Ezen felül játékos egy kihirdetett kalandban (sima vagy globál) vehet még részt. – Ezek jutalmazása már rendes.
- Globál kaland annyiban módosíthatja az utóbbiakat, hogy ha tényleges nagy esemény, akkor a privátkalandok is globál kaland alá kerülnek. (Ezzel is gyorsítva az eseményeket.)
- Időrendi eltolódások. Játékos privát ill. kihirdetett kalandja közül melyik történt előbb. Ha privát kalandban lesérül, míg a kihirdetett kalandban épp bőrrel megússza, akkor logikailag a privát kaland történik később. Amúgy fontos tényező a kalandkezdés és zárás is. Mesélővel kell egyeztetni.
Inaktív mesélő esetén
Alapjáraton egy kör maximálisan 3 napig tart. Tehát, amint a mesélő írt, három nap múlva újra írnia kell, ha legalább egy játékos írt. (Megjegyzés: Ha a mesélő megegyezik a játékosokkal, hogy egy kör 5 vagy 7 nap legyen, akkor ama kalandban annyi egy kör.)
Amennyiben egy JK sem írt 3 napon belül, a mesélő megvárhatja, hogy legalább egy JK írjon és azután posztolnia kell egy napon belül a mesélőnek, vagy akár lezárhatja a kalandot, így a kaland sikertelen. (Így vagy nem kapnak skill pontot vagy a kiírtnál jóval kevesebbet. Alien JK-k nem kapnak pempőt, emberek pénzt, predatorok pedig megbecsülést, maximálisan trófeáikért mit szereztek.)
Amennyiben legalább egy JK írt, ám a mesélő nem írt HSZ-t, akkor a legutolsó mesélői üzenethez viszonyítva az ötödik napon bármely mesélő átveheti a kalandot, amíg a kaland eredeti mesélője vissza nem tér. (Továbbá valamilyen úton, PÜ, facebook stb. a beugrónak illik tájékoztatni az eredeti mesélőt, hogy „átvette”.)
Alternatív kalandok egy olyan lehetőség ami kötetlen játékot biztosít. Az itt lévő kalandoknak semmiféle köze sincs a játékon belüli dolgokhoz.
- Itt akármennyi kalandban részt lehet venni.
- Játékos is indíthat kalandot.
- KM és JK felállás nem kötelező. Ha az indító úgy rendelkezik, hogy nincs külön JK és KM, akkor bárki csavarhatja a történetet.
- Nem kötelező az AvP világában maradni. Itt lehet keverni-kavarni a dolgokat. Akár még Csillámpóni vs. Predator is lehet.
Kaland jutalmak
Kalandokért maximum 100 sp járhat és ennyi is csak a legnehezebbekért.
Ember
Pénzterén jutalomnak maximálisan nem szabható ki 3000$-nél több. Szabadúszó JK viszont ki lehet, maximálisan 5000$-t, révén nekik még a lőszerről is maguknak kell gondoskodniuk. Admini beleegyezéssel természetesen nagyobb jutalom is kiszabható, továbbá a rangok szorzóival a JK többet kap. (Szóval tizedes rangú ha 1500$-t kap, akkor arra még pluszban a 20%-os szorzó rájön.)
Alien
Pempőt a játékos sikeres kalandonként egyet kap. Klánban lévő játékos két pempőt kap sikeres kaland esetén, függetlenül, hogy klán társai közül, van-e valaki vele.
Királynő pempőt klános kalandért lehet kapni. Klános kaland, amikor csak a klán tagok és azok NJK-i vannak kalandban.
Predator
Megbecsülést a sikeres kalandért maximálisan 200 lehet. Sima rutin vadászatért, nem jár megbecsülés. Míg olyanért ahol célok vannak, pl. elrabolt predator technológia visszaszerzése, már jár. Ezenkívül a trófeákért jár megbecsülés.
Nehézség
Magánkalandok nem lehetnek nehezek, legfeljebb úgy közepes nehézségűek. Ezekért ugyebár nem a jár a maximális pontszám, hanem a kiszabott 30-40. Könnyűekért ennél kevesebb jár. Megbecsülés és pénzjutalomnak is arányban kell ezekkel állnia kivéve, ha a kaland történetben nincs valami módosító tényező.
Dupla kaland
Játékos karakterével egyszerre két kalandban vehet részt.
- Privát illetve magán kaland (miben egyedül vagy néhány JK van.) szabadon játszható, ha a résztvevők (JK-k, KM) egy hetes köröket beszélnek meg vagy amikor ír mindenki akkor van kőr vége, az megegyezés alapján. – Ezekre csekély jutalom jár. (20-30 sp.) Ellenben eme kalandok adhatják a játékos karakterének történetét.
- Ezen felül játékos egy kihirdetett kalandban (sima vagy globál) vehet még részt. – Ezek jutalmazása már rendes.
- Globál kaland annyiban módosíthatja az utóbbiakat, hogy ha tényleges nagy esemény, akkor a privátkalandok is globál kaland alá kerülnek. (Ezzel is gyorsítva az eseményeket.)
- Időrendi eltolódások. Játékos privát ill. kihirdetett kalandja közül melyik történt előbb. Ha privát kalandban lesérül, míg a kihirdetett kalandban épp bőrrel megússza, akkor logikailag a privát kaland történik később. Amúgy fontos tényező a kalandkezdés és zárás is. Mesélővel kell egyeztetni.
Inaktív mesélő esetén
Alapjáraton egy kör maximálisan 3 napig tart. Tehát, amint a mesélő írt, három nap múlva újra írnia kell, ha legalább egy játékos írt. (Megjegyzés: Ha a mesélő megegyezik a játékosokkal, hogy egy kör 5 vagy 7 nap legyen, akkor ama kalandban annyi egy kör.)
Amennyiben egy JK sem írt 3 napon belül, a mesélő megvárhatja, hogy legalább egy JK írjon és azután posztolnia kell egy napon belül a mesélőnek, vagy akár lezárhatja a kalandot, így a kaland sikertelen. (Így vagy nem kapnak skill pontot vagy a kiírtnál jóval kevesebbet. Alien JK-k nem kapnak pempőt, emberek pénzt, predatorok pedig megbecsülést, maximálisan trófeáikért mit szereztek.)
Amennyiben legalább egy JK írt, ám a mesélő nem írt HSZ-t, akkor a legutolsó mesélői üzenethez viszonyítva az ötödik napon bármely mesélő átveheti a kalandot, amíg a kaland eredeti mesélője vissza nem tér. (Továbbá valamilyen úton, PÜ, facebook stb. a beugrónak illik tájékoztatni az eredeti mesélőt, hogy „átvette”.)
A hozzászólást avpwar összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Júl. 16, 2013 10:03 pm-kor.