Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!



Legutóbbi témák
» Hiddenlight
Játék menete EmptyKedd Okt. 02, 2018 2:41 pm by W.B.

» Aurora
Játék menete EmptyHétf. Okt. 01, 2018 8:32 pm by B.J. Wolf

» Tengerpart
Játék menete EmptyPént. Szept. 21, 2018 11:26 am by W.B.

» Víztisztító telep
Játék menete EmptyPént. Szept. 07, 2018 11:57 pm by Johny Borgia

» Fürge Kard Művelet
Játék menete EmptyCsüt. Szept. 06, 2018 9:27 pm by W.B.

» Sziklás fennsík
Játék menete EmptyHétf. Aug. 20, 2018 11:22 am by W.B.

» USS Firenze
Játék menete EmptyVas. Aug. 05, 2018 12:42 am by Johny Borgia

» Utcák
Játék menete EmptySzomb. Aug. 04, 2018 5:17 am by B.J. Wolf

» Nathan T. Drake
Játék menete EmptyPént. Aug. 03, 2018 10:21 am by Nathan T. Drake

» Nathan T. Drake
Játék menete EmptyPént. Aug. 03, 2018 1:05 am by Nathan T. Drake

Ki van itt?
Jelenleg 2 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 2 vendég

Nincs

[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (60 fő) Csüt. Ápr. 25, 2024 12:55 am-kor volt itt.
Linkek

free forum
_______________
free forum
_______________
free forum
_______________
free forum
_______________
Chat Box

Ön nincs belépve. Kérjük, jelentkezzen be vagy regisztráljon

Játék menete

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Játék menete Empty Játék menete Kedd Júl. 17, 2012 4:23 pm

W.B.

W.B.

Kalandok


Több féle játék stílus létezik. Az AvP: War FRPG oldalon az alábbit használjuk:

Kaland Mesélő (vagy Mester) vagyis a KM meséli el az alaphelyzetet. Ebben a Játékos Karaktereknek (JK) kell helyt állniuk. Viszont a JK-k nem mesélhetnek túl. Nem hívhatnak be új karaktereket. Harc esetén pedig nem mesélhetik le maguknak a harcot. Játékos harc esetén azt írja le, hogy „mit szándékozik tenni”. Vagyis nem azt írja le, hogy hogyan ölte meg a két alient hanem, hogyan szándékozik megölni őket. A KM dönti el, hogy sikerül, vagy sem. Célszerű minél választékosabban írni, a magyar nyelv erre roppant tökéletes.

Egy régebbi leendő JK kérdésre válasz:
Nos, kicsit hasonló a tábortűznél való egymásnak meséléshez, csupán ez fórumon történik. A lényeg:
A mesélő felvázolja az adott helyzetet. A te feladatod, hogy leírod, mit szándékozol tenni. Minél választékosabban és igényesebben ír az ember az annál jobb. Természetesen ügyelni kell a túlmesélésre. Rövid példa:

A mesélő lemeséli, hogy sikerrel kinyitottad a zárt fémajtót, viszont ezzel magadra eresztetted a mögötte meglapuló két idegent.
Helyes eljárás, hogy leírod, hogy pl. megörülsz, hogy az ajtót sikerrel kinyitottad, viszont a feléd rohanó idegenek eme jókedvet azonnal elpusztítják benned. Két sorozattal próbálod a térdüket ellőni, mitől elvágódnak, eztán pedig fejbe lövöd őket. – ez a helyes mesélés. Persze mást is írhatsz.
A helytelen pedig, olyan, hogy leírod, hogy lelőtted őket és tovább mész. Mivel a mesélő dönti el, hogy sikerül-e a cselekedeted, nem pedig te. Persze vannak, olyan helyzetek ahol mesélhetsz magadnak, pl. ha étteremben vagy. Ezt simán lemesélheted, hogy rendelsz magadnak valamit és felszolgálják.
A siker a játék minőségén sokban múlik. Meg persze a realitáson. VP70-es pisztollyal soha nem fogsz megölni egy Ravager idegent.


Mesélő szükséges:
Privát kalandokhoz
Kalandokhoz
Globális Kalandokhoz

Privát kalandok vagy magán kalandok, melyekben egy fő játszik. Később kibővülhet új játékosokkal a KM döntése szerint. (De ha igényelt kaland és a JK kiköti, hogy csak egyedül akar benne lenni, akkor ezt figyelembe kell venni)
Új játékos bevezető kalandja (főleg ha kezdő, ez neki tanuló kaland) is ilyen.
Sima kalandok alkotják az oldal gerincét, több játékos van itt, rendszerint kapcsolatban állnak egymással. Ezek rendszerint meghirdetett kalandok, de több privát kaland összekapcsolásából is létre jöhet.
Globális Kalandokban legalább két faj képviselteti magát nagy számban. PvP is lehetséges. Játék történetileg komoly súlya lehet.

Ezeken kívül lehetséges, olyan hogy két különböző faj egy-egy játékosa szembe találkozik. Ebből PvP is kisülhet.

Mesélő nem szükséges:
Ha mondjuk két JK egy kantinban üldögél és beszélgetnek. Semleges vagy komolyabb harci cselekmény nélküli (Kocsmai verekedéshez nem kell KM, ha eddig nem volt.) történések esetében a két JK mesélhet egymásnak. Viszont amint komolyabbra fordulna helyzet, akkor KM igénylés szükséges.
Alternatív kalandok egy olyan lehetőség ami kötetlen játékot biztosít. Az itt lévő kalandoknak semmiféle köze sincs a játékon belüli dolgokhoz.
- Itt akármennyi kalandban részt lehet venni.
- Játékos is indíthat kalandot.
- KM és JK felállás nem kötelező. Ha az indító úgy rendelkezik, hogy nincs külön JK és KM, akkor bárki csavarhatja a történetet.
- Nem kötelező az AvP világában maradni. Itt lehet keverni-kavarni a dolgokat. Akár még Csillámpóni vs. Predator is lehet.

Kaland jutalmak

Ember
Legmaximálisabban 8 skillpont adható, ez viszont már eléggé nehéz és életveszélyes kalandért amiben jó eséllyel JK halál is lehet. Tehát pl. nyílt terep öt katona néz farkas szemet pár száz idegennel. Na, aki túléli, az kaphat 10 skill pontot. Átlagos kalandokért 3-4 skill pont jár.

Pénzterén jutalomnak maximálisan nem szabható ki 1500$-nál több. Szabadúszó JK viszont ki lehet, maximálisan 5000$-t, révén nekik még a lőszerről is maguknak kell gondoskodniuk. Admini beleegyezéssel természetesen nagyobb jutalom is kiszabható, továbbá a rangok szorzóival a JK többet kap. (Szóval tizedes rangú ha 1500$-t kap, akkor arra még pluszban a 20%-os szorzó rájön.)

Alien
Idegen játékos legnehezebb kalandért maximálisan 7 skillpontot kaphat. Átlagos kalandért 3 osztható ki.

Pempőt a játékos sikeres kalandonként egyet kap. Klánban lévő játékos két pempőt kap sikeres kaland esetén, függetlenül, hogy klán társai közül, van-e valaki vele.
Királynő pempőt klános kalandért lehet kapni. Klános kaland, amikor csak a klán tagok és azok NJK-i vannak kalandban.

Predator
Maximálisan 8 skillpont osztható ki nagyon nehéz kaland esetén. Átlagosan 3-4.

Megbecsülést a sikeres kalandért maximálisan 200 lehet. Sima rutin vadászatért, nem jár megbecsülés. Míg olyanért ahol célok vannak, pl. elrabolt predator technológia visszaszerzése, már jár. Ezenkívül a trófeákért jár megbecsülés.

Nehézség
Magánkalandok nem lehetnek nehezek, legfeljebb úgy közepes nehézségűek. Ezekért ugyebár nem a jár a maximális pontszám, hanem a kiszabott 3-4. Könnyűekért ennél kevesebb jár. Megbecsülés és pénzjutalomnak is arányban kell ezekkel állnia kivéve, ha a kaland történetben nincs valami módosító tényező.
Kaland kihirdetésnél szót kell ejteni a nehézségről.

2Játék menete Empty Re: Játék menete Kedd Júl. 17, 2012 5:27 pm

W.B.

W.B.

PvP



PvP Kalandok
Némelyiknél elég, ha az egyik fél játékosai elfogynak. Viszont ha van egy cél ami mellet mellékes a PvP akkor a cél teljesítése elsődleges.
PvP kalandban játékos által meghalt játékosra nem vonatkozik a halálkor bekövetkező harmadolás. Viszont ha PvP kalandban NJK öli meg, akkor érvényes. PvP kalandban JK álltal megölt társ NJK nem vész el, de a kaland további részéből kimarad.(Részletek a JK halálban)

PvP kalandban JK-k és NJK-k vegyesen vannak. Továbbá kalandtól függően engedélyezettek a tankok, vadászgépek stb.
Ellenben a balanszolás kötelező. Tehát ha ember oldalon van egy M40-es nehéz tank, mit egy JK vezet, akkor alien oldalon kell lennie pl. egy ravagernek. Vagy olyan terepnek ahol az idegeneknek sok rejtekhelyük van illetve kiugró, hogy a tankra vetődhessenek. (Búvó-nyílást felfeszítve pedig bejuthatnak.)


PvP Meccsek
PvP meccsekben nem lehet járműveket használni, viszont minden más fegyver megengedet, mi az adatbázisban szerepel. Ember és predator a karakterlapján leírt felszerelést használhatja. Továbbá csak JK vs JK lehet. Követő NJK nem vehet részt benne. (Míg a PvP kalandban részt vehet ugye.)


Továbbá…
PvP ugyanúgy zajlik, mint az NJK-k elleni harc. Ellenben ez felvett egy gondot. A KM posztja utáni első JK előnytelen helyzetbe juthat, mivel a második JK látja, mit írt az első, így arra reagálhat. A gond, hogy neki a mesélő írására kell reagálnia, nem a másik JK írására. Révén a KM feladata mérlegelni és dönteni. Szabálysértés esetén KM egyéni elbírálása a büntetés súlyossága.

Mért nem dobókockás rendszert használjuk?
Mert nem reális. A tengerész impulzussal lő, az alien meg épp ütlegeli… valóságban az alien győzne. A dobókockás alapján, meg az ember is nyerhet, mi nem reális. Persze közelharcban ember itt is nyerhet, ha megfelelő a taktikája, és a közelharci fegyvere, de a dobókockásban, meg akkor, ha olyanok a pontjai…

Lényegében egy logikusabb ám nehezebb rendszer követünk. (Legalább is az AvP világához mérten ez jobb) PvP-hez színvonalas és becsületes játék szükségeltetik.

3Játék menete Empty Re: Játék menete Kedd Júl. 17, 2012 7:28 pm

W.B.

W.B.

A játék külalakja



Egy hozzá szólás kinézete:

Felépítés
//… Ahonnan jön a karaktered, ha első hozzá szólásod a topic-ban. //

Játékos szövege.
Minimum három sor.

//Ahová megy a karaktered a topic-ból//

//Megjegyzések, kérdések a játékon kívül, viszont a játékkal kapcsolatban.//

Példa
// Blior -> Evanstonville -> Fő épület //

Már megint! Folyton ezek a vadállomány ellenőrzések. Viszont mért használnak erre helyőrségi katonákat? Franca se érti. – Mérgelődök így magamban, de hiába. Már elhagytam a jeeppel a kaput és a szavanna felé száguldok, hogy még véletlenül se lehessen alkalma egy ragadozónak arra gondolni, hogy elkaphat. Ha gyorsan hajtók, akkor remélhetően nem fáradoznak a gyors prédával. Legalább is ezt remélem. Ha így haladok még fél óra és a szavanna határát elérem.

// Blior -> Szavanna//

// Holnap után fogok csak tudni írni, előbb nem, mivel programom lessz.//

Mesélőnek kötelező kiemelni, hogy a mesélés melyik része kinek szól.
Rövid példa:

Nyc’ta:
Terved sikerrel járt. A feléd rontó savvérű csak a leendő prédájára koncentrált, így nem vette észre az előre elrejtett csapdát az avarban. Óvatlan lépésével aktiválta a csapdát, mi azonnal rámarkolt az idegen lábára. Csapda pengéi mélyen belefúrták magukat a lény páncéljába és áthatolták azt, elvágva a savas vérereket.
Az idegen hanyatt vágódott. Körülötte az avar a vérétől szúrós szagú füstöt kezd ereszteni, ahogy a sav szétmarja az elhalt leveket és az avar lakó kis lényeket. Bár a bestiának elviselhetetlen fájdalmai vannak, a fészek ennek ellenére is előrébb való. Erejét össze gyűjtve négy kézláb folytatja útját, még vadabbul és meg határozottabban.

Kratu’the és Kithc’pa:
Esélytelen kétfrontos háborút vívtok. Délre a társaitokat az idegenek szorítják vissza a hajóhoz, míg ti egy páncélos oszlopba ütköztetek. Az emberek a páncélosok szenzorjaival azonnal érzékelték a vadászokat és figyelmeztető lövéseket adtak le. Vagy legalább is egyik sem talált.
Az erdő jó búvóhely kettőtök számára. Ha az emberek bemerészkednek, akkor az számukra végzetes lehet. Ellenben ha tankokkal behajtanak az erdőbe, akkor már nem lesz ilyen könnyű dolgotok.
Hadrendbe álltak az emberek. „V” alakot vettek fel a páncélosokkal, a katonák pedig azok fedezékében bújnak meg. Úgy tűnik nincs köztük természetvédő, bár eme szót egy yautja nem biztos, hogy ismermi.

Közös:
A bolygó körüli pályán dúló csatáról eddig nem sok mindent lehetett tudni. Csak azt, hogy tart. Ám immáron meteoresőként aláhulló roncsok elárulják, hogy bizony a csata vérmesen komoly. Égből alázuhanó roncsok közt emberi mentőkabinok is találhatóak. Ám a roncsok nem mindegyike szermázaik emberi hajóból. A harc még nem dőlt el.

További változatosságot jelenthet a párbeszédek karakterenkénti szín megjelölése. Plusz esztétikusabb sorkizártra rakni a szöveget. Perszer mindenkinek meg van a külön stílusa.
Ám alapszabály, hogy nem írunk egy tömbbe dolgokat. Új bekezdés, sorkihagyás használatával ez megoldható. Ellenben párbeszédeket nem írjuk egymás után, hiába jelöljük egy külön szinnel őket, nem írjuk más és más karakterek mondandóját folytonosan egymás után.
Helyen, valahogy így kellene kinéznie:


- Megdöglött? – Tettem fel a kérdést, mihelyst kimásztam bicegve a susnyásból. – És mi az a Mufner?!
- Hát, a muflon és runner… Ez végül is egy keményfejű runner, nem? – Tárta szét karjait Ducke
- Aha… Van itt még pár bogár. – Felmutattam a mutató újam. A kimúlt idegen vérének sistergése nem volt képes leplezni a távolból jövő idegen sikolyokat. No meg az ismétlődő plazmalövéseket, de ezek nem emberi plazma fegyverből valóak. – Aha, van még egy predator.
- Remek…
- Menjünk végre be az épületbe! Tollas, tiszta? – Nem minden állat nézése képes elárulni a gondolataikat, de ez egy az egyben az volt, aminek látszott. Unott. – Szóval tiszta, és mász le fáról, nem vagy te galamb.

4Játék menete Empty Re: Játék menete Kedd Aug. 14, 2012 5:49 pm

W.B.

W.B.

Realitás


Kitalált világ, ám ennek is vannak reális korlátai, mit a fikció kicsit kibővített, ám eme korlátokon átmenni TILOS.
Realitással szembemenő dolgok közül pár példa:

Predator nyelv
Kanonikus alapokat vesszük akkor maximum három fő képes megérteni a predatorok nyelvét az egész világmindességben. Plusz néhány félnótás tudós, akik hamar meghaltak. (AvP2 és AvP3 játék példa erre, bár ott is inkább csak tippeltek, hogy mi micsoda.) Amelyik ember JK predatorok közt él, az beszélhet alapszinten predatorul, de más emberi JK nem, sem NJK.
Predator értheti az emberi beszédet valamelyest, viszont élből elutasítják más fajok nyelvének megtanulását (Feltéve, ha tudnának megfelelő hangokat képezni hozzá.) Szóval predator JK nem képes emberül kommunikálni. Érteni végül is értheti, hogy mit motyognak az emberek, de ha kommunikálni akar, akkor a felvett hangokkal kell neki. (Kanonikus művekben is csak a felvett hangokkal és testbeszéddel kommunikáltak, vagy az ember volt kénytelen predatorul beszélni.)
Predator írásjelek kicsit más tészta. Ha ezt ember ismerni akarja, akkor ahhoz minimum 2 oldalas jó előtörténet kell. No és persze reálisan megmagyarázni kitől tanulta a jelek felismerését.

Predator életvitel
Gyakori hiba, hogy túlságosan emberként kezelik őket. Jobban hasonlítanak az emberre mint az idegenek, de így is nagyon távol állnak az emberi felfogástól. Gyakori hiba az előtörténeteknél a család megjelenítés. Vannak amolyan házassági kötelékek a predatoroknál, ám ez ritka.
Aki elolvassa az adatbázist annak alapjaiban lesz róla fogalmi mi a helyes játék stílus.

CsillámAlien
A régi AvPvH oldalon volt egy „jó” előtörténet. Karakter neve valami Aliunáus vagy mi volt. Papa és mama alien, kik nem tudták megtanítani a kis fiacskájukat ölni, mert ő nem akart másokat bántani. Majd egy napon valamilyen állat majdnem megölte a szüleit, ám ő megölte ama szörnyet és a szülei büszkék voltak, mert ölt… - Nem vicc, tényleg volt ilyen. De ez a totális szélsőség.
Idegenek alapvetően érzelem és öntudat nélküli „gépek”, kik a királynő parancsait teljesítik. Játszhatóság miatt viszont be kell iktatni az önálló gondolatokat és érzelmeket. Ez bizonyos mértékig még jó is. De amint átcsap érzelgősködésbe stb, akkor az illető inkább nézze az „Én kicsi pónim” című mesét.
Tény és való, hogy vannak az idegeneknek gondolataik és érzelmeik, ám ezek mind csak a boly irányába. Játszhatóság miatt viszont valamivel többet is be kell iktatni, de csak mértékkel.

Kámikázeeeeee!!!!!44444négy
No igen. Túlélhető egy horda aliennel a harc, ám nem reális, ha a JK laza csávó módján nekik megy. Törekedni kell a reális viselkedésre az adott helyzetben.
Ja igen. Ha átlövünk az üzemanyagos hordón, az nem robban fel, csak kifolyik az üzemanyag. (FPS játékok agyréme, hogy ROBBANÓ HORDÓ!!!)

Felszerelés
Predatornál ha van csukló löveg, akkor egy fajta lehet és nem több fajta. Ember sem vihet magával egy tucat nagykalibert. Alienek pedig nem használnak fegyvereket, maximum felkapnak valamit a földről, hogy az ellenséghez hozzá vágják.

Boss harcok
Boss vagyis „főellenség”. Nem minden kalandban van. Ezek lehetnek nevesített személyek, vagy erősebb élőlények vagy más ellenségek. Boss lehet például egy predator klán vezér, alien királynő, de akár sima praetorian is, továbbá lehet MAX egység, Titánium Harci Szintetikus vagy egy tank. Állatok közül boss lehet pl. Ghoul vagy egy T-rex.
A lényeg, hogy kihívás legyen. Tehát míg a kaland abból állt, hogy embereket hentelt végig az alien JK falka addig ez picit monotonná és előbb utóbb már könnyűvé válhat. Persze a KM betesz kihívásokat, erősebb ellenfeleket, ám ha úgy kívánja és a kaland története is megengedi, akkor betehet egy erősebb ellenfelet. Eme esetben lehet ez egy tank vagy exo ruhás.
Bossok esetében taktika is kellhet. Boss harc után még nem feltétlen zárul le a kaland. Egy kalandban több boss is lehet, persze nem egyszerre és mértékkel. (Tankok bossnak nehezen nevezhetőek, mivel könnyű beléjük jutni egy idegennek, ám ha elektromos lecsapó rendszerrel vannak ellátva, akkor már ez nehezebb.)
Egy fős kalandban is lehet boss, ám ez gyengébb vagy már egy erős karakter kapja.

Őslények
Vannak, voltak, lesznek, de nem ez itt a helyzet.
Ami miatt külön bejegyzést érdelemnek, az nem más, mint, hogy reálisan kell őket megjeleníteni. Tehát aki egy csupasz hüllőszerű raptort rak a kalandba ama mesélő fenyítést kap. Továbbá ha előtörténetben tűnik fel és ugyan így hibásan, akkor az hiba. Őslények olyanok, hogy sok a mozifilm és a hatás vadász „dokumentumfilm”. Ha játékban őslény szerepelne előbb stafftól (W.B. Admintól) tanácsot kell kérni.

Karantén
Az idegenek miatt, ha nem is totális karantén van minden bolygón/űrállomáson, de kemény ellenőrzés van. Minden érkező gyanús űrhajó, ha szállító, ha katonai, akkor is potenciális fertőzés hordozó. Utasokat röntgennel és ha van, akkor kutyákkal vizsgálják meg, vagy más speciális eljárásokkal. A hajó ki-be menő forgalmát pedig szigorúan ellenőrzik. Gyanús egyéneket feltartják és tüzetesebben is átvizsgálják.
Tehát ez főleg űrhajóval rendelkező játékosokra vonatkozik, ha leszáll valahol a Marson egy zöld mezőn, akkor máris jönnek a katonák tankkal, vadászgéppel és olyan kutyaszorítóba kerül… huhú. Persze ha nem lövik ki még az űrben.
Tehát nem lehet össze vissza-vissza utazgatni és leszállni bárhol, mint a Star Warsban, mivel akkor lehet, hogy szó nélkül lőnek.

Ajánlott tartalom



Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.