Lovaglás: 2sp
Az olyan állatok melyek megülhetőek, azokat megtudod. (nem feltétlen ló, lehet az más állat is)
Repülési engedély I: 2sp
Atmoszférikus gépek használhatóak.
Repülési engedély II: 3sp
Kisebb űrhajók használhatóak. Főleg civilek, továbbá használhatóvá válnak a vadászgépek. (pl. Puma vagy UD-4L)
Repülési engedély III: 5sp
Conestoga, vagy Razzia is elvezethető, de harci helyzetben nem tudod pótolni a legénységet.
Tankvezetés I: 2sp
APC és azok variánsai használhatóak. (A TSAPC-hez még a Repülési engedély II is szükséges.)
Tankvezetés II: 3sp
Tankok és más páncélosok használhatóak.
EXO ruha használat I: 2sp
P-5000 Powerloader és hasonló civil forgalomban is jelenlévő EXO ruhák használhatóak. (MAX egységhez nem kell skill, de használata életveszélyes.)
EXO ruha használat II: 3sp
A harci EXO ruhák használhatóak.
Közelharci skillek:Az emberek többsége közelharcban gyenge. Ellenben egyesek ember számára szinte természetfeletti módon képesek harcolni.
Közelharc I: 2sp
Pusztakezes harc, szinte csak más emberek ellen használható sikerrel.
Közelharc II: 3sp
Így sincs sok esély egy idegen ellen, de legalább nyerhetsz némi előnyt…
Közelharc III: 8sp
Közelharcban egy normál xenomorph könnyűszerrel kivégezhető.
Közelharci fegyverek I: 2sp
Jól tudsz bánni a különböző közelharci fegyverekkel.
Közelharci fegyverek II: 10sp
Előfeltétel: Az első szint mellet a Közelharc I.
Megfelelő fegyverrel képes lehetsz egy idegent is kivégezni… bár az ilyen fegyverek nagyon ritkák. Továbbá a sav azért így is – úgy is éget.
Megjegyzés: Amennyiben mind az öt skillt birtokolja az ember, ama esetben több idegennel is könnyűszerrel elbánhat, bár a savas vér miatt kockázatos.
Fegyverhasználat: 3 sp
Lejjebb említett fegyverek kivételével minden féle fegyvert használható. (Eme skill nélkül elég amatőr a karakter.)
Nehézfegyverek: 4sp
Előfeltétel: Fegyverhasználat
Használhatóvá válik:M56 és M56/B Smart Gun
M-199 Smart Gun Mk.2
Minigun
Tankelhárító és telepített fegyverek: 4sp
Előfeltétel: Fegyverhasználat
Használhatóvá válik:M5 Rocket Propelled Grenade
M83A2 SADAR
SIM-118 Hornet
M112 Himat
M277/A2 Howitzer
M78 Phased-Plasma Infantry Gun - használatához még az energia fegyverek skill szükséges.
Mesterlövészet I: 3sp
Előfeltétel: Fegyverhasználat
Használhatóvá válik:M42A Scope Rifle
M42C Scoped Rifle
Karabiner 198K/B4
Mesterlövészet II: 6sp
Pontosabb célzás érhető el.
Használhatóvá válik:L96 Sniper Rifle (Magnum)
Alphatech Railgun - használatához még a nehézfegyverek skill szükséges.
Gránáthasználat: 3sp
Eme skill nélkül is használhatsz gránátokat, de ha ezt a skillt birtoklod, akkor könnyebben gyakorlottabb használat érhető el. Ez igaz az M26-os gránátvetőre is.
Energia fegyverek: 4 sp
Előfeltétel: Fegyverhasználat
Energia fegyverek használhatóvá válnak. Kivéve az M65 Lézerpisztolyt, mely eme skill nélkül is használható.
Kétkezes harc I: 3sp
Két pisztoly használhatóvá válik.
Kétkezes harc II: 7sp
Ha szükséges, akkor pl. két M41A vagy hasonló fegyvert is tudsz használni és nem össze visszalövöldözöl vele, bár nem közelíti meg annak a pontosságát, mintha egyet használnál rendesen.
Egyéb skillek:Játék szempontjából szükségesebb képzettségek.
Mérnök: 2sp
Javítás, vagy aknázás sokkal hatékonyabban megy. Illetve minden civil mérnökösködés ide tartozik.
Mechanika: 5sp
Előfeltétel: Mérnök
Sokkal jobban értesz a mechanikus dolgokhoz, a gépezetekhez. Súlyos hibák is kijavíthatóak.
Hacker I: 3sp
Alacsony biztonságú számítógépes rendszerek feltörése lehetővé válik, de lebukás esélye van.
Hacker II: 7sp
Alacsony biztonsági rendszereknél a lebukás gyakorlatilag 0, magas biztonsági szintű rendszereket fel tudsz törni, de lebukás esélye fent áll.
Hacker III: 10sp
„Ennek az embernek nincs élete” Nincs számodra akadály. (nagyon alacsony az esélye a lebukásnak)
Szanitéc I: 3sp
Könnyű sebek elláthatóak.
Szanitéc II: 5sp
Kisebb műtéti beavatkozásokat el tudsz végezni.
Életmentés (Szanitéc III): 8sp
Akár egy mellkasrobbantót is ki tudsz műteni megfelelő körülmények közt, ha szükséges.
Ingyen skillek Amennyiben valaki egy űrhajó parancsnoka vagy vadászgép pilóta, harckocsizó, esetleg orvos és az előtörténet jócskán meghaladja az egy oldalt, no és persze jó minőségű, abban az esetben a leírtakhoz ingyen megkaphatja a szükséges skilleket, ám szabadon költhető skillpontokból kevesebbet kap. Az így ingyen kapott skillek halál esetén nem vesznek el.
Viszont, fontos, hogy az előtörténet jó legyen és jócskán több mint egy oldal. Amennyiben ez nem teljesül, tehát: Egy egy oldalas előtörténet van és a karakter űrhajóparancsnok, akkor az értékelő kapásból elutasíthatja. Vagy elutasíthatja, ha többed javításra sem sikerült a hibákat megfelelően kijavítani.
Szintetikusok skilljei:
Persze megtanulhatják a fentieket is. ellenben eme skillek közül párat csak társ NJK szintetikus tanulhat meg. Révén a JK szintetikus alapból birtokolja számára alapból ingyen megkaphatóak.
Nyelvérzékenység: 7sp
Az android könnyedén megtanulhat bármilyen nyelvet, ha van kiindulási alapja, és tanulmányozhatja a nyelvet „élőkörnyezetében”.
Predator nyelv vagy más idegen faj nyelvének megtanulása Előfeltétele: Ilyen a nyelvek elsajátításához Staff engedélye kell!
Fejlett érzékelés: 5sp
A szintetikus jobban érzékeli a külső ingereket. (látás, hallás stb.)
Öntudat: 12sp
Önállóan is tud fontos döntéseket hozni, parancs nélkül.
Csak társ NJK tanulhatja.
Robotika első tőrvényének megszegése: 40sp
A szintetikus képessé válik emberekben kárt tenni.
Csak társ NJK tanulhatja.
Mentális skillek:Megjegyzendő, aki mentálisan igazán fejlett azokból álmodó vagy spears lesz. Szóval csak ők birtokolnak ilyen skilleket. Továbbá érdekes adalék, hogy a mentálisan erősen fejlett lények, mint pl. a pilóták, ők is érzékelhetőek nem csak a xenomorphok.
Nulladik szint, csak említésként: alap minden álmodónak és spearsnek. Csak az álmaik, hangulatuk éles változása révén képesek tudomást szerezni az idegenek jelenlétéről. Ezt az álmodók rémálom ként élik át. Míg a spearsek „jó” álomként. Megjegyzendő hogy az álmok révén küldött üzeneteket a sima emberek és valószínűleg minden élőlény érzékelheti, de ők csak sima álomként. (rémálom és nem olyan valóságos, mint ahogy az álmodók vagy a spears-ek érzékelik) szóval mondható hogy ez alap mindenkinek.
Első szint - 1 spPasszív:A játékos immáron nem csak álmok révén érzékeli az idegeneket. Hanem bizonyos közelségben érez „valamit”. De sem a távolságot sem az érzet dolgot nem tudja behatárolni, sem az irányt.
Második szint – 5 spPasszív:Elkülöníthető az alien, fertőzött élőlény (ha közelről szemlélheti meg a pácienst) vagy a pilóta.
Spearst már az arctámadók sem támadják meg.
Aktív:Fedés – álmodó: Álmodó gyengébb mentális képességű idegenek előtt eltudja magát rejteni. Egyszerűen nem érzékelik őt az idegenek. Persze ha neki megy egy idegennek vagy túl nagy zajt csap, akkor észreveszik. Hatás pár percig tartható fent. Költsége: 1 Védelem.
Segítség – spears: Egy közelben lévő alacsony mentális képességű idegen a spears megvédésére siet. Költsége: 1 Védelem.
Harmadik szint – 10 spPasszív:Elkülöníthető az érzett idegenek fejlődési stádiuma.
Aktív:Elmebomlasztás kivédése – mind kettő: Idegen királynő vagy egy pilóta elmébe furakodása kivédhető. Költsége: 1 Védelem.
Zavar – álmodó: Álmodó képes gyengébb mentális képességű idegeneket összezavarni, ezzel leblokkolnak egy kis időre. Költsége: 1 Támadás.
Támadás – spears: Néhány idegent képes támadásra bírni az ő oldalán és utasításokat adni nekik. Költsége: 1 Támadás.
Negyedik szint – 15 spPasszív:Pilóták szolgái a mérnökök és más élő pilóta kreatúrák érzékelhetőek. (prototípus, bevégző, proto-xenomorph stb.)
Álmodó idegenek által kéknek látott aurája feketévé válik, ezzel az idegenek elbizonytalanodnak. Spears kék aurája pedig vörössé válik, így az idegenek fajtársként ismerik fel a spearst.
Aktív:Félelem – álmodó: Kiszemelt idegen elmenekül, félelme pár percig tart csak, utána észhez tér. Költsége: 1 Támadás.
Fal – álmodó: Maga előtt egy idegenek számára fekete aura falat hoz létre, melyet nem bírnak megközelíteni így áthaladni rajta. Fal hossza és magassága egy méter és csak pár percig tartható fent. Költsége: 1 Védelem, de több pontért pontonként egy méterrel növelhető a fal.
Sokk – álmodó: Idegen mentális vevőszervét túlterheli, ezzel pszichés fájdalmat okoz. Már amúgy is sérült legyengült idegent pedig meg is ölheti. Költsége: 2 Támadás.
Falka – spears: Maximálisan 10 idegent képes irányítani kik királynőjük jóváhagyásával mindenben engedelmeskednek a spearsnek. Költsége: 2 Támadás; 1 Védelem.
Bátorság – spears: Álmodó általi „demoralizálás” és blokkolás alól fel lehet oldani az idegent. Költsége: 1 Védelem.
Ötödik szint – csak NJK illetve staffErősebb és biztosabb. Szinte elképzelhetetlen mire lehet képes…
Maximálisan 3 Védelem és Támadás pont lehet. Alapból a játékosnak mindháromból nulla van.
Egy pont egy skill pontba kerül. Összesen tehát 6 skill pont kell a maximumhoz. Képességek PvP-ben (meccseken is) használhatóak.
Pontok csak kaland végén „töltődnek” vissza, vagy hosszabb kaland esetén (magán kaland) részjutalom megkapásakor.