Rangok:
Ezek nem csak rangbeli különbségek, hanem mutációs, fejlődési ciklusok, amik erősebbé gyorsabbá, ügyesebbé teszik a xenomorphot, a szintek lépésekor a vedlőkamrában le kell vedleni az előző hámréteget. Az új bőr nem feltétlenül változik meg drasztikusan, egyszerűen csak tökéletesíti a fizikai tulajdonságokat.
Dolgozó -> Felderítő -> Harcos -> Vezér -> Praetorian
A főkarakter a Predalien, xenoraptor, dron, runner kígyótestű vagy monkeyalien lehet. Ranglépések által válhat a JK Praetorianná.
Dolgozó az alap rang, mindenki ezen kezd. Ranglépés után automatikusan csatlakozhat egy NJK a JK-hoz. Preatorian rangnál már NEM.
Predalien, xenoraptor, dron, runner kígyótestű vagy monkeyalien variánsok választhatóak.
Ranglépésnél ingyen csatlakozhat egy, de ha egy csatlakozott NJK meghal, akkor sp-ért cserébe csatlakozhat egy újabb.
Predalien: 3 sp
Xenoraptor: 2 sp
Dron: 2 sp
Runner: 1 sp
Monkyalien: 1 sp
Kígyótestű: 2 sp
Chrysalis: 3
A Fő karakter megalkotásánál van olyan lehetőség, hogy nincs megkötve a variáns külleme, a lényeg hogy dronnak vagy runnernek lehessen besorolni. [pl. lehet a runner tüskés, lehetnek légzőcsápjai, de runnernek lehessen besorolni]
Nem kötelező praetorinná elő lépni. De ezt kompenzálni, még egy + alien követőd lehet, és + 8 sp-t kapsz.
Skillek:
Vannak skillek amik bármely variáns birtokolhat, de vannak speciálisak is.
Mindenkinek megvannak a következő skillek:
Ugrás I: Minden idegen tudja, átlag 20-25 méteres ugrások végezhetőek.
Vetődés: Egy majdnem vízszintes ugrás, könnyen földre dönt bárkit. (Xenoraptorok szívesen használják karmaik miatt.)
Harapás: A szekunder nyelv használata, általában fej harapás céljából, de más csontot is könnyen átvisz, viszonylag nyugodt környezet és idő kell hozzá, harcban nehezen kivitelezhető, csak meglepetésből.
Karmok: Az átlag támadás, a karmok használata.
Farok kábítás: A farok és a végén lévő méregfullánk használata. Bénító méreg befecskendezése a célpontba.
Falmászás I: Az idegen képes megkapaszkodni falakon, plafonon, de teljesen sima felületen haladni nem képes. (kivétel a kígyótestű xenomrph, az nem képes falat mászni)
Alap skillek:
Probléma megoldás I: 4sp
Ez a skill lehetővé teszi azt, hogy egy bezárt ajtó kinyitásához ne keljen szétverned az egész irányító szobát, csupán egy részét.
Probléma magoldás II: 6sp
Könnyebben megtalálod az adott gépet, mit szét kell szedni.
Lopakodás: 5sp
Csendes halk lopakodás, az átlag élőlény nem veszi észre.
Lopakodás II: 7sp
Már egy predátort is ki tudsz nagy eséllyel játszani, de egy álmodó így is észre vesz.
Köpés: 2sp
Az idegen képes savat köpni.
Falmászás II: 4sp
Bármien falon képes megtapadni a lény. (kivétel a kígyótestű xenomrph, azaz alap falmászásra sem képes.)
Pretorian is felveheti ezután viszonylag ügyetlenül, de képes falat mászni.
Villám harapás: 2sp
Gyorsan és pontosan lékelhető meg az ellenfél koponyája.
Erősebb méreg: 2sp
Sokkal tovább tartó és erőteljesebb méreg.
Ásás: 4sp
Az idegen képes laza és normál talajba beásni magát, hogy akár onnan támadhasson.
Rejtőzködés: 4sp
Képes az idegen akár mozdulatlanná is válni, illetve hatékonyabban képes rejtek helyet találni és kihasználni.
Speciális skillek:
Xenoraptor:
Sarlós karmok: 5sp
Született tulajdonság ez számára. De így igazán halálos. A prédának nincs esélye, ha beléjük hatoltak a karmok. (csak olyan xenoraptor tanulhatja mely olyan dinosaurusból kelt ki minek volt sarlós karma)
Fürgeség: 2sp
Extra sebesség.
Monkeyalien:
Akrobatika: 5sp
Még jobban kihasználja majom elődjei képességét, erdőségekben a faágakon nyújtott teljesítménye leköröz mindent.
Kígyótestű alien:
Ugrás: 5sp
Hihetetlen erejű ugrásra képes a farkát, maga alá gyűrve.
Runner:
Fürgeség: 2sp
Extra sebesség.
Drone:
Kitartás: 2 sp
Könnyebben bírja a hosszú távon megerőltető dolgokat. Órákat képes rohanni, ugrálni, stb.
Predalien:
Szívósság: 3 sp
Sokkal több sérülést bír ki, kevésbé lassytják sebei.
Chrysalis:
Gurulás : 3sp
Labdává gömbölyödik. Sík terepen elrugaszkodással maximálisan 30 métert képes megtenni, így ellenfélnek is képes neki menni. (csak ha nincsenek tülkei)
Öklelés : 3sp
Tülkeivel képes felöklelni, vagy akár felnyársalni az ellenfelet. (csak ha vannak tülkei)
Pretorian:
Extra páncélzat: 3 sp
A kis kaliberű golyók meg sem kottyannak a pretoriannak. Ám a nagyobb kaliberű, fegyverek így is kárt okozhatnak. Az ugrási távolság így csökken.
Ezek nem csak rangbeli különbségek, hanem mutációs, fejlődési ciklusok, amik erősebbé gyorsabbá, ügyesebbé teszik a xenomorphot, a szintek lépésekor a vedlőkamrában le kell vedleni az előző hámréteget. Az új bőr nem feltétlenül változik meg drasztikusan, egyszerűen csak tökéletesíti a fizikai tulajdonságokat.
Dolgozó -> Felderítő -> Harcos -> Vezér -> Praetorian
A főkarakter a Predalien, xenoraptor, dron, runner kígyótestű vagy monkeyalien lehet. Ranglépések által válhat a JK Praetorianná.
Dolgozó az alap rang, mindenki ezen kezd. Ranglépés után automatikusan csatlakozhat egy NJK a JK-hoz. Preatorian rangnál már NEM.
Predalien, xenoraptor, dron, runner kígyótestű vagy monkeyalien variánsok választhatóak.
Ranglépésnél ingyen csatlakozhat egy, de ha egy csatlakozott NJK meghal, akkor sp-ért cserébe csatlakozhat egy újabb.
Predalien: 3 sp
Xenoraptor: 2 sp
Dron: 2 sp
Runner: 1 sp
Monkyalien: 1 sp
Kígyótestű: 2 sp
Chrysalis: 3
A Fő karakter megalkotásánál van olyan lehetőség, hogy nincs megkötve a variáns külleme, a lényeg hogy dronnak vagy runnernek lehessen besorolni. [pl. lehet a runner tüskés, lehetnek légzőcsápjai, de runnernek lehessen besorolni]
Nem kötelező praetorinná elő lépni. De ezt kompenzálni, még egy + alien követőd lehet, és + 8 sp-t kapsz.
Skillek:
Vannak skillek amik bármely variáns birtokolhat, de vannak speciálisak is.
Mindenkinek megvannak a következő skillek:
Ugrás I: Minden idegen tudja, átlag 20-25 méteres ugrások végezhetőek.
Vetődés: Egy majdnem vízszintes ugrás, könnyen földre dönt bárkit. (Xenoraptorok szívesen használják karmaik miatt.)
Harapás: A szekunder nyelv használata, általában fej harapás céljából, de más csontot is könnyen átvisz, viszonylag nyugodt környezet és idő kell hozzá, harcban nehezen kivitelezhető, csak meglepetésből.
Karmok: Az átlag támadás, a karmok használata.
Farok kábítás: A farok és a végén lévő méregfullánk használata. Bénító méreg befecskendezése a célpontba.
Falmászás I: Az idegen képes megkapaszkodni falakon, plafonon, de teljesen sima felületen haladni nem képes. (kivétel a kígyótestű xenomrph, az nem képes falat mászni)
Alap skillek:
Probléma megoldás I: 4sp
Ez a skill lehetővé teszi azt, hogy egy bezárt ajtó kinyitásához ne keljen szétverned az egész irányító szobát, csupán egy részét.
Probléma magoldás II: 6sp
Könnyebben megtalálod az adott gépet, mit szét kell szedni.
Lopakodás: 5sp
Csendes halk lopakodás, az átlag élőlény nem veszi észre.
Lopakodás II: 7sp
Már egy predátort is ki tudsz nagy eséllyel játszani, de egy álmodó így is észre vesz.
Köpés: 2sp
Az idegen képes savat köpni.
Falmászás II: 4sp
Bármien falon képes megtapadni a lény. (kivétel a kígyótestű xenomrph, azaz alap falmászásra sem képes.)
Pretorian is felveheti ezután viszonylag ügyetlenül, de képes falat mászni.
Villám harapás: 2sp
Gyorsan és pontosan lékelhető meg az ellenfél koponyája.
Erősebb méreg: 2sp
Sokkal tovább tartó és erőteljesebb méreg.
Ásás: 4sp
Az idegen képes laza és normál talajba beásni magát, hogy akár onnan támadhasson.
Rejtőzködés: 4sp
Képes az idegen akár mozdulatlanná is válni, illetve hatékonyabban képes rejtek helyet találni és kihasználni.
Speciális skillek:
Xenoraptor:
Sarlós karmok: 5sp
Született tulajdonság ez számára. De így igazán halálos. A prédának nincs esélye, ha beléjük hatoltak a karmok. (csak olyan xenoraptor tanulhatja mely olyan dinosaurusból kelt ki minek volt sarlós karma)
Fürgeség: 2sp
Extra sebesség.
Monkeyalien:
Akrobatika: 5sp
Még jobban kihasználja majom elődjei képességét, erdőségekben a faágakon nyújtott teljesítménye leköröz mindent.
Kígyótestű alien:
Ugrás: 5sp
Hihetetlen erejű ugrásra képes a farkát, maga alá gyűrve.
Runner:
Fürgeség: 2sp
Extra sebesség.
Drone:
Kitartás: 2 sp
Könnyebben bírja a hosszú távon megerőltető dolgokat. Órákat képes rohanni, ugrálni, stb.
Predalien:
Szívósság: 3 sp
Sokkal több sérülést bír ki, kevésbé lassytják sebei.
Chrysalis:
Gurulás : 3sp
Labdává gömbölyödik. Sík terepen elrugaszkodással maximálisan 30 métert képes megtenni, így ellenfélnek is képes neki menni. (csak ha nincsenek tülkei)
Öklelés : 3sp
Tülkeivel képes felöklelni, vagy akár felnyársalni az ellenfelet. (csak ha vannak tülkei)
Pretorian:
Extra páncélzat: 3 sp
A kis kaliberű golyók meg sem kottyannak a pretoriannak. Ám a nagyobb kaliberű, fegyverek így is kárt okozhatnak. Az ugrási távolság így csökken.