Rövid ismertető az itteni játékosok számára, akik DC-s karakterrel szeretnének játszani
Ebben a crossover kalandban mint ahogy a mi játékosaink játszhatnak AVP-s fajokkal, úgy nektek is megadatik a lehetőség, hogy kipróbáljátok, milyen egy képregényes karakterrel játszani. Hogy kicsit érdekesebbé és vonzóbbá tegyük számotokra a játékot, ismert képregény karakterekkel is lehet játszani. De első sorban had mutassuk be, milyen lehetőségeitek vannak saját karakter megalkotására!
Játszható fajokA DC világában is több faj létezik, az embertől kezdve, a kryptoniakon át, temérdek, de én most csak a legfőbb fajokat említem meg, melyekhez már ki van dolgozva a szabályrendszer. Ezektől függetlenül viszont bármilyen más fajt is lehet hozni, viszont számára is ki lesz dolgozva valamilyen szabályrendszer.
Az
Ember semmilyen különleges képességgel nem rendelkezik, olyan mint a való életben. Viszont annyi előnye van, hogy minden amit kreditből meg lehet vásárolni, egyel kevesebbe kerül a számára. (de 1 kredit alá semmilyen ár nem mehet).
A
Metahumán az a faj, aki születésekor már birtokában van valamiféle erőnek, ami szunnyad benne és megjelenése után az idővel növekedik. Akár két teljesen különálló képességgel is neki indulhat a világnak.
Az
Emberfeletti fajba az olyan karakterek tartoznak, amik sehova máshová nem sorolhatóak be. Az ilyenek például azok, kik egy legenda, vagy egy jóslatnak a következményében születnek, és különböző dinasztiák által táplált erőkből léteznek. Akik jövendölések útján látják meg a napvilágot, és különböző hitvilágok egy-egy kiválasztottai, kik már megfoganásuk pillanatakor képességeik birtokában vannak. Az előtörténet megírásakor maximum 2 különálló képességet birtokolhatnak, és a későbbiekben csak is kizárólag azokat fejlesztheti a karakter, és újabbakat nem tanulhat.
A
Természetfeletti kategóriába sorolható minden angyal, démon, és halálból vissza tért karakter. Igen tág ez a csoport, ugyan is számtalan variáció létezik belőle. Lehetnek félvérű lények, teljes vérűek, egy testen osztozó démon/angyal és ember és még sok más.
A
Genetikailag módosult emberek nem születésüknél fogva birtokolnak valami képességet, hanem a későbbiekben baleset, kísérlet, vagy más hasonló esemény során alakul ki.
A
Robot fajba tartoznak azok a karakterek, akikben egyetlen egy sejtnyi élő anyag sem található. Ide bármilyen méretű, állagú, formájú, és tudású gép jöhet, de arra mindenkinek figyelnie kell, hogy gépek, vagyis érzelemmel, és nemmel csak akkor rendelkeznek, ha arra is vannak építve. Ebbe a fajba nem csak játék kezdéskor lehet csatlakozni, hanem egy karakter elhunyta után is, ha áttöltik a tudatát egy gépbe. Természetesen megfelelő indokkal.
A
Gyíkemberek egy dimenzió kapun keresztül képesek a világba jutni. Már alapból is erősebbek, mint az átlag ember, ám a fajuknak köszönhetően ezt tudják még növelni, különböző képességekkel. A megtalálható bármely hüllő fiziológiájával rendelkezhetnek. Vagyis kaphatnak tüdőt, vastagabb bőrt, gyorsaságot, teknőspáncélt, kopoltyút, és még sok mást is, ha elérik a fejlődésük megfelelő szakaszát, egy vedlés után meg is kapják azt. Evolúciójuknak köszönhetően fizikai ereje, gyorsasága, és reflexei is duplája az átlag embernek. A technológia fejlettségüknek köszönhetően, pedig a számunkra fejlett technológiájú gépezetek, nekik mindennapi eszközök.
A
Kriptoniak szemre megegyeznek a földi emberekkel ezért élhetnek kettős életet a Földön. Egy szupererős kriptoni képességei közé tartoznak a következők: repülés, szupererő, szupergyorsaság, sebezhetetlenség, röntgenlátás, teleszkópikus/ mikroszkópikus látás, hőlátás, szuperfújás, fagyasztólehelet, szuperhallás. A szupererős kriptoniakat sebezheti a kriptonit kőzet radioaktivitása és a mágia.
Ennyi lenne a fajok ismertetése röviden, mint említettem, ezen kívül bármilyen más fajt is lehet hozni a DC világán belül. Most jöjjenek az érdekes és említésre való kasztok, s azok előnyei, mivel nálunk bizonyos kasztokkal kisebb-nagyobb előnyökkel is rendelkezik a karakter.
Játszható kasztokHomo Magi avagy a mágia használók, ebbe a kasztba bármilyen faj tartozhat, viszont csak az emberi faj számára teljesen nyitott. A mágia bármely fajtáját, formáját el lehet sajátítani, kombinálni.
A
Kiborg jelentése a kibernetikus organizmus. A szerves testet kibernetikus implantátumokkal dúsítják. Kiborg bármilyen karakter lehet, nemtől, fajtól, és kortól függetlenül. Többnyire azon karakterekből lesznek a kaszt képviselői, akik halálos sérüléseket szenvednek, és csak gépi alkatrészekkel, protézisekkel tudják életben tartani vagy egy kísérlet következtében az emberi határokat próbálják kibővíteni.
Az
Őrszem kasztba bármilyen fajú karakter tartozhat. A csillagszív nevű entitás egy kozmikus jelenség, mely hihetetlen hatalommal ruházhatja fel használóját. Csak koncentrálnia kell, és máris megtestesítheti bármilyen kívánságát vágyai szerint. Fizikai korlátja szinte nincs is, csak mentális, vagyis a viselőjétől függően változik az ereje, ami gyakorlás, és hosszan tartó megismerés után egyre csak erősödhet.
A
Bogár kasztba bármilyen fajú karakter tartozhat. Egy SCARAB nevű tárgy, ami a gerinchez csatlakozva, vagy a fő idegrendszerhez csatlakozva, szinte elpusztíthatatlan páncéllal veszi körül a gazdatestét. A SCARAB egy élőlény, még ha mesterséges is. Él, mozog, kommunikál legalábbis azokkal, akikkel egybeolvadt. A kötést szinte lehetetlenség feloldani, így aki egyszer átélte az egyesülést, annak élete végéig úgy is kell maradnia.
A
Venom kasztba szintén bármilyen fajú karakter tartozhat. A kaszt alapja a Bane által is alkalmazott szteroid-méreg, ami véráramlásba kerülve hatalmas testi erőre jogosítja fel a használót.
Foglalkozások és előnyeikRendőrTöbb alkasztja is van, az egyszerű papírmunkás rendőrtől kezdve egészen a rohamrendőrig, minden ebbe a kasztba tartozó karakter induláskor kap egy fegyvert és szolgálati kocsit, bár ez alkaszt függő többnyire.
OrvosEbbe a részbe bele tartozik az egyszerű gyerek orvos, és az agysebész is. Mivel hivatásbeli, ezért azonnal tud könnyebb sebeket gyógyítani, és esetlegesen a lezárt, rendőrség által védett területre is beléphet, ha épp sérült van ott. Mind ezek mellett, pedig hozzáférése van a gyógyszerekhez, és esetlegesen még drogokhoz is.
Sofőr/ pilótaIde tartozik az is aki taxit vezet, vagy mentőautót, esetlegesen vadászgépet. Egyértelmű, hogy a kiválasztott járműtípusban remek navigátor, de mind e mellett egy középkategóriás járművet is magának tudhat hivatásából adódóan, amit bármikor használatba vehet. (Pizzafutár a motorját, sofőr az autóját, vadászpilóta a gépét stb.)
PolitikusA mellett, hogy politizálhat a rangjához mérten, választhat, hogy két testőrt rendel maga mellé, akik mint NJK-k mellette vannak (ember!) és kalandokra kísérhetik a védencüket, vagy pedig egy luxus lakó ház tulajdonosai, egy luxusautóval együtt.
KatonaAkár leszerelt, akár még aktív, a kiképzése révén, mesteri célzó, és magának tudhat egy katonai kést, és vagy két tetszőleges könnyű kaliberű fegyvert, vagy egy közép súlyút. Mind ezek mellett pedig tiszteletbeli polgár, aki rengetek jeles rendezvényre hivatott, és a felső tízezer örömmel fordul felé.
Újságíró/ tudósítóHozzáférése van az archivált anyagokhoz, és több informátora is van. Ennél fogva rengeteg mindent megtudhat bárkiről, akiről más semmit. Ellenben a legtöbb helyen nem szívesen látják (persze függvény, hogy melyik lapnál/csatornánál dolgozik). Az információkat pedig mindig az épp aktuális mesélő regéli el, amit a karakter tudni akar.
Harcművészeti oktatóAz ilyen karakterek értelem szerűen mesterei egy bizonyos harcművészeti ágnak, de ami előnyt jelenthet számukra, ez egy oktatói épület, amit ingyenesen magukénak tudhatnak a játéktéren bárhol. Továbbá pedig az egyéni csapatfelállás azon részét, melyekben harcművészek toborozhatóak, fele annyi kreditért vásárolhatja meg, illetve egy tetszőleges harcművészeti fegyvert tudhat magáénak.
RégészA régészek számára egyetlen előny, hogy az ereklyéket fele annyiért vásárolhatják meg, illetve a nem DC Comics által kitalált értéktárgyak mindegyikének 1 kredit az ára.
Tulajdonos (Ipar, gyár stb.)Ebbe a körbe tartoznak az iparmágnások, a gyáróriások urai, és üzemek vezetői. Akinek a karaktere ilyenekkel foglalkozik, ingyenesen magáénak tudhat egy gyárat a játéktér bármely területén, továbbá a gyára által készített termékeket (pl: fegyverek, gépjárművek, épületek -építési vállalkozás esetén-, stb.) megbeszélés után olcsóbban vásárolhatja meg kreditből.
Bérgyilkos/ Fejvadász/ Elhárító (kém)Ezek a karakterek 1 kredittel kevesebbért vásárolhatnak fegyvereket (1 kredit alá nem mehet az ár), és minden más kiegészítő felszerelést, ami az egyes akciójukhoz szükséges (zavaró rendszerek, kommunikátor, kódtörő stb.). Továbbá attól függően, hogy melyik csapatba játszik, állandó körözés van a fején, így bármikor, bárki megölheti.
Ügyvéd:A karakter magáénak tudhat egy sokkolót. Ismerheti a város felső vezetését, és ha magánpraxist is vezet, akkor ügyfélkörét használhatja információszerzésre, esetleg kapcsolattartásra.
Feltaláló/ Technikus / SzerelőA hi-tech cuccokat, és különböző kütyüket 1 kredittel kevesebbért vásárolhatja meg, azonban a feltalálást ( kipróbálással együtt ) ki kell játszani a játéktéren. Ha pénzért veszi a tervrajzokat, akkor azok fele annyiba kerülnek neki.
Biztonsági őr:Minden biztonsági őr magáénak tudhat egy 9mm fegyvert és egy sokkolót. Ezen kívül hozzáfér annak az épületnek a kulcsaihoz és irataihoz, ahol dolgozik.
TestőrMinden testőr magáénak tudhat egy golyóálló mellényt, és egy sokkolót a renitensek megfékezésére. Emellett az ügyfélkörrel járó előnyöket is begyűjtheti, információt szerezhet tőlük.
A civil foglalkozásokat lehet kombinálni a kasztokkal is, természetesen ésszerűen.
Lehetőség van ismert képregényes karakterekkel is játszani, de rájuk is a DC Universe frpg, valamint e kaland szabályai érvényesülnek, így ha ki szeretnétek próbálni milyen is belebújni Superman, Zöld Íjász, Flash vagy éppen Doomsday bőrébe, itt a lehetőség!
Már nem játszható karakterek: Lobo, Batman, Lex Luthor
Minden induló karakternek 20 kredit áll rendelkezésére, hogy fel tudjon szerelkezni/képességeit fejleszteni magasabb szintekre. Ezekről a fórumunkon lehet bővebben olvasni.
DC Universe FRPGA 20 kredit megfelel az itteni fajok SP-jéhez, így nem kell aggódni, egyik oldal se lesz túl táp vagy túl gyenge, ha okosan csináljátok.
FONTOS!!!A DC karakterek számára máshogy néz ki az adatlap mint az AVP-s karakteré! Ezért aki DC-s karaktert szeretne indítani, az ezt az adatlapot töltse ki:
- Kód:
[b]Születési név:[/b]
[b]Egyéb név:[/b]
[b]Faj: [/b]
[b]Nem:[/b]
[b]Születési hely, idő:[/b]
[b]Kor:[/b]
[b]Magasság: [/b]
[b]Súly:[/b]
[b]Hajszín:[/b]
[b]Bőrszín:[/b]
[b]Vércsoport:[/b]
[b]Egészségi állapot:[/b]
[b]Család: [/b]
[b]Foglalkozás:[/b]
[b]Oldal:[/b]
[b]Előtörténet:[/b]
[b]Jellem:[/b]
[b]Szakképzettség:[/b]
[b]Képesség:[/b]
[b]Tulajdonok, felszerelés, NJK, vásárolt dolgok, stb.:[/b]
Elég ha az előtörténet 10-15 mondat. Az adatlapot
AVP: War crossover -be küldjétek el, de
NEM mint
új topic, hanem
post-ban!!!
Ha bármilyen kérdés lenne, esetleg valamit nem találnátok a fórumon, nyugodtan forduljatok hozzám vagy a DC-n lévő játékosok felé, biztos vagyok benne hogy ők is segítőkészek lesznek számotokra, ha engem nem fogtok tudni elérni.
AVP: War crossoverKellemes szórakozást kívánok a karakterek alkotása közben.
Harley Quinn, DC Universe frpg főadminkisasszony