CMC/harci járművek:
M577 PÁNCÉLOZOTT SZEMÉLYZETSZÁLLÍTÓ JÁRMŰ
A CMC csapat- és felszerelés szállító terepjárója, mely páncélzattal és fegyverzettel jól ellátott; mozgékonysága és viszonylag kis súlya mégis lehetővé teszi, hogy leszállóhajóval gyorsan a harctérre juttatható legyen.
Az alacsony, lapos, tisztán funkcionális APC négykerék-meghajtású vázra épül, melyet egy Arco Continental R-370 típusú, 286 kW-os, multi-üzemanyagos, gázturbinás, turbófeltöltéses motor hajt. A masszív, 159 cm átmérőjű kerekek közvetlenül a motorból, egymástól függetlenül kapják a meghajtást egy teljesen automatizált, elektronikusan vezérelt áttételi rendszeren keresztül, és egyenként is kormányozhatóak. A gumikat páncélzat védi kisebb fegyverek és repeszek ellen, belső nyomásuk központilag szabályozható. Az M577 alváza kötött titániumból készül, 5 cm-es habgumi borítással az aknák ellen. Az alváz talaj fölötti magassága alapesetben 22 cm, de a hidro-pneumatikus felfüggesztés további 30 centiméterrel képes megemelni a járművet, így az fél méteres akadályokat is leküzd. A rázkódáskiegyenlítők és a 300 kilométeres szélnek is ellenálló felépítés fokozott védelmet nyújt a bent ülőknek. A karosszéria 2 mm vastag, könnyű hegesztett ötvözetből áll, melyet belülről 4 mm vastag bór-karbid kerámialapok borítanak; ezek külső oldalát 2 mm vastagon polimer gyantával vonják be, a csempék repedését meggátolandó. A gyanta egyben részleges védelmet nyújt a pulzáló lézersugarak ellen is. A lapokat belülről egy 3 mm-es, fonott, tűzálló polimer páncélzat borítja. Mindez csak korlátozott védelmet ad, de képes ellenállni kisebb lőfegyvereknek, repeszhatásnak és alacsony sebességű páncéltörő lövedékeknek.
Az M577 személyzete két fő (egy sofőr és egy szekció-parancsnok), a szállítható utasok száma 12. Az üléseket védőhámmal látták el orbitális bevetések esetére. Ki- és beszállni a jobb oldali főajtón és a sofőr bal oldali kisajtaján lehet. A meglepően tágas belső térben akár három, harcban töltött napra elegendő fegyver, lőszer, felszerelés és ellátmány helyezhető el. A legénységi fülke hátsó részén található a Mobil Taktikai Műveleti Központ (MTOB - Mobile Tactical Operations Bay), ahonnan a parancsnok audio- és videokapcsolatot tarthat a gyalogsággal, és nyomon kísérheti a csatát a bevetésiirányító kijelzőkön keresztül. A taktikai ernyők mellett minden katonának van két kisebb képernyője is, névvel ellátva. Az alsó a harci sisakba épített videokamerák képét mutatja, a felső a személyes adatokat írja ki: EEG, EKG, légzésszám, keringési rendszer állapota, látásélesség, stb., így teljes kép kapható minden egyes katona fiziológiai állapotáról. A két sor kis ernyő feletti és melletti nagyobb monitorok mutatják a terepjáróban ülőknek a külső környezetet.
A sofőr csak korlátozottan lát ki a törésálló kvarckristály ablakon, ezért periszkópok állnak a rendelkezésére, melyek az oldalsó és hátsó teret mutatják. A sofőr és a parancsnok multi-funkciós kijelzőkön tanulmányozhatja a jármű szenzorainak jelzéseit az APC körüli taktikai zónáról. A fő keresőfényre erősített szenzorsor 270 fokos körben lát az APC előtt és körül; hőkeresőt, TV-optikát, UV-detektort és ultraszonikus mozgásérzékelőt tartalmaz. Az elülső fegyverkupolába milliméter-hullámos célzóradart építettek, míg a fő torony a központi szenzorok segítségével fogja be a célokat, vagy saját feltérképező és kereső funkcióit használja e célra. A radarok hatótávolsága ember nagyságú célok esetén, nyílt terepen kb. 3000 méter. A szenzorokat fehér és infravörös keresőfények, nátrium ívlámpák, forgó helyzetjelző villogók és harci szirénák egészítik ki. Az APC felépítménye és speciális berendezései alkalmasak a radarsugarak, valamint az infravörös és lézeres letapogatás előli rejtőzködésre. Automata navigációra kapcsolás esetén egy letapogató lézer másodpercenként húszszor méri a a távolságot a kerekek és az akadályok között, s az eredményt a jármű központi számítógépébe továbbítja, így az APC nem ütközik semminek.
A csapatszállító elején található fegyverkupola két szinkronizált Republic Electric RE700 20 mm-es gépágyút rejt magában, melyeket egy-egy 1700 lőszeres multitöltő lőszeradagoló lát el. Az APC fő fegyvere a lövegtoronyban található, mely lehetővé teszi a fedezékből való tüzelést. A torony elektromotorok segítségével teljes egészében, önállóan mozgatható egy sínen (a lőszerrel és elektromos ellátással együtt), mely egészen a jármű hátsó oldaláig tart. Így a terepjáró képes alacsonyabb helyekre is begurulni, ahová a toronnyal együtt már nem férne be. Három különböző fő fegyver állítható szolgálatba az M577-en. Az M577A típuson két 20 mW-os Boyars PARS 150 fázisplazma lézerágyú található, az M577A2-n két Republic Dynamics M2025 40 mW-os szabadelektron lézer, míg a legújabb M577A3-on két 20 MeV-os turbóváltó meghajtással feltöltött részecskesugár ágyú.
A jármű hadisúlya úgy 15 tonna, végsebessége 150 km/h.
M467 Viharmadár
Eredetileg rendőrségi erőknek találták, ki mint vízágyú tömegoszlatásra. Kombinálták a vízágyút és egy nyolc főt szállítani képes csapat szállítót. (sofőr, parancson és hat személy) Sikeresnek sikeres volt… de sok emberrel nem bírt. A kelet - közép európai határ átrendeződések idején. A Turáni Szövetség átalakították őket lángszórós csapat szállítóvá.
A román haderő röhögött elsőre, hogy vízágyúkat küldenek ellenük, majd aztán leéget róluk a mosoly. Igaz hogy egy M5-ös rakétavetővel ki lehet lőni, de mégis a pszichikai fegyverviselés kitűnő példája. Kinézetre semmi különbség nincs a vízágyú és a lángszórós változat közt, leszámítva a csőnél a gyújtó lángot, de azt elektronikusan lehet begyújtani, elég az utolsó pillanatban beizzítani.
A rendőrségi erők mai napig használják a víz ágyús változatát. Először az amerikai haderő alkalmazta, mint hivatalos harc jármű, és gyártotta a tényleges lángszórós változatát. Melynek páncélzatát megerősítették.
Később a Gyarmatügyi Tengerészet is átvette. Sikerrel alkalmazták több helyen is. Az idegen fertőzések felbukkanásával eme járművet is bevetették. Változó sikerrel.
Egy magában nyílt préda ez jármű. Páncélzatát könnyen szétszedték az idegenek. Viszont amennyiben van támogatása gyalogság vagy másik harcjármű, akkor hatásfoka roppant magas volt.
Csapat szállításra nem alkalmas a tengerészgyalogságnál. Leginkább zászlós/parancsnoki tanknak alkalmazzák. (nem fér el benne egy szakasz)
Műszaki felépítése hasonlít a DAIHOTAI 8X 8 ATV-re. Vad terepen is viszonylag jól megállja a helyét, bár az utcai harcokra tervezték. A jármű eleje tömör fém, és kialakítása a barikádok áttörésére van kialakítva.
Maximális sebessége 100 km/h aszfaltos úton. Ajánlott sebessége 50km/h tereptől függően. A jármű tankja miben az ultra-sűrített naftal található kb. 25-30 perces tüzelésre elegendő. A tüzelést a tornyot irányító ember végzi.
M236 Keselyű
Elég otromba tégla alakú sikló. Az ember nem nézné ki belőle, hogy harci jármű. Kinézete ellenére roppant fürge és manőverezhető. 130 km/h a végsebessége. Üzemanyaga módosítót hidrogén szolgáltatják. Üzemanyag után pótlása roppant könnyű. Minden jármű fel van szerelve egy átalakító berendezéssel. A csövet elég akár természetes vízbe is behelyezni. A gép kiszűri a szennyeződéseket és üzemanyaggá alakítja a vizet. Erre a megoldásra szükség is volt, mivel eléggé falja az üzemanyagot. De szennyező hatása nincs a járműnek.
Fegyverzete két plazma üteg melyek tíz másod perc alatt töltődnek újra. A pilóta a szokványos pilóta ruházaton kívül még el van látva egy légző maszkkal, mi a siklóhoz csatlakozik. Pilótán kívül még egy fő utazhat a járműben.
Átlagosan őrjáratokon és felderítéseken használják. Keselyű nevét is innen szerezték. Mint a kondor keselyű ezek a járművek is úgy siklanak a levegőben, és lesnek esetleges célpontjukra.
Jetpack
Már a második világégés idején voltak kísérletek, de azok rendszerint a szemetesben végezték. Ötven év múlva már működöt a technológia, igaz csak félperces repülő idővel. Mára már ez eléri a tíz percet. Gyors taktikai bevetésekre, vagy csak szórakozásra is megfelel.
M-242 Harci Homokfutó
Az M-242-est a Daithoai ATV-ből fejlesztették ki. Csak az M-242-es kisebb, és jobban manőverezhető. Csupán két utasnak, a lövegkezelőnek, és a vezetőnek van benne hely. Mindketten fel tudják nyitni a búvónyílásaikat, és tüzelni. Bár ilyenkor sebezhetőek.
Az M-242-es a Gyarmati Tengerészgyalogságnál az egyik leghasznosabb jármű. A tökéletes terepjáró. Hála a két K-1000-es gázturbinájának, és a négy kerék meghajtású rendszernek, minek hála viselkedhet szokványos járműként, de a vezető beállíthatja, úgy hogy a két kerék külön tudjon fordulni. Szinte bármilyen irányba tud mozogni hála hihetetlen manőverező képességének. Képes oldalvást mozogva tüzelni. A hátsó részében egy pár, nagy teljesítményű Vulcan Gattling golyószóró található. Ezek a fegyverek 1000 méteres körzetben bármilyen könnyű célpontot kinyírnak. Továbbá eme két golyószóró közt található egy platform a búvónyílásnál mire fel lehet csatlakoztatni minigunt, smartgunt vagy hasonló fegyvert, így annak stabil alátámasztása lesz.
1,5 tonnás jármű maximálisan 180 km/h sebességre képes.
M292A2 SELF PROPELLED GUN
Az M292-es a CMC-nél a nagyágyú. A 28 tonnás jármű fegyvere egy 41-es kaliberű 158 mm átmérőjű cső. Az M292-es figyelemreméltó képessége az, hogy lövedékből egyszerre hatot lőhet ki. (egymás után töltés nélkül) Égő üzemanyaggal megtámogatott robbanótöltetet. És tíz másodperc múlva már lőheti ki az újabb kört.
A Standard ERFB célzó rendszer eszményi pontosságot ad a nagylánynak. Képes 48000 méteren belül bármit eltrafálni, Többféle robbanófejet képes kilőni eme önjáró tüzérségi egység. Emellett teljesen automatizált. Arra tervezték, hogy saját maga álljon rá a célra, és tüzeljen. És az akció után térjen haza. De azért lehet vezetni is, ha szükséges. Kapacitása: 60 lőszer. Ha ember irányítja, akkor két fő elég hozzá, egy sofőr és egy tüzér. Maximális sebessége 70 km/h.
Tankok
M34A2 LONGSTREET LIGHT TANK
M22A3 JACKSON MEDIUM TANK
M40 RIDGEWAY HEAVY TANK
A tengerészgyalogságnál, mint minden modern hadseregnél pótolhatatlan a modern tűzerő. A hadsereg három típust használ. Az M-34-es, az M-22-es, és az M-40-es. A Tengerészgyalogságnál 6 tankzászlóalj áll közepes fegyverzetű M22-es tankokból, és könnyű fegyverzetű M-34-es tankokból, míg az M-40-esből csak egy zászlóalj van. De a jövőben várható egy másik zászlóalj is. Attól függ, hogy teljesít.
A fegyverzetűk a tengerészgyalogság támogatására szolgál. A tankok a legjobb módja annak, hogy gyorsan tűzet tudjanak szórni az ellenségre, és demonstrálják a tengerészgyalogság tűzerejét. A tankok emelet a pszichológiai hadviselésbe is szerepet játszanak. De van egy kis gond velük.
Ezen fegyverek elterjedését akadályozza az is, hogy a tengerészgyalogságnál kevés az olyan hajó, ami letudná őket vinni a felszínre. Hisz egy ilyen monstrum 35 tonna is lehet. A légkörbe csak akadályozná a csapatszállítókat a repülésnél. Éppen ezért a hadseregben vannak olyanok, akik egy újfajta típusú leszálló egységet terveznének neki, míg mások egy alternatívaként a berseker programot támogatná.
Fegyverzetűk: 115 mm-es cső, amin keresztül 1 kilowatt energiával képesek lövedéket kilőni. Lövedék fajták: plazma és hagyományos. 60 lőszert lehet bezsúfolni a tankokba. (a nehéz tankba csak 50-et) Továbbá a löveg toronyra felehet szerelni egy másodlagos fegyvert, ez általában könnyű telepített minigun.
A lövegek megegyeznek mind három típusnál, de a páncélzat már nem. Míg a könnyű tank csak 19 tonna, a könnyű páncélzata miatt, addig a nehéztank 35 tonna.
M34A2 LONGSTREET LIGHT TANK
Súly: 19 tonna
Maximális végsebesség: 100 km/h
M22A3 JACKSON MEDIUM TANK
Súly: 28 tonna
Maximális végsebesség: 90 km/h
M40 RIDGEWAY HEAVY TANK
Súly: 35 tonna (ez már túl nehéz az UD4 számára)
Maximális végsebesség: 70 km/h
Személyzetük 3 vagy 4 fő. Egy sofőr, egy löveg kezelő, egy harckocsi parancsnok és egy opcionális negyedik ember ki a másodlagos fegyvert kezeli.
M576 Tankvadász “Rettegett Iván”
A Gyarmatügy számos pályázatot bocsájtott kis új modern fegyverek számára. Az M577 APC elődje az M576 volt. Mely, lehet hogy gyorsabb volt, mégis leváltotta az új típus.
Oroszország felvásárolta a jármű jogait és a kiselejtezett példányokat, és a mára már szinte kiveszett tankvadász páncélosokat élesztette fel vele. Nagymértékben megváltoztatták a terveket. Egy kissé átalakított iker Republic Electric RE700 20 mm golyószóró található másodlagos fegyvernek a jármű jobb oldalán. Ennek a tulajdonságai egyeznek az M577 ugyan ilyen fegyverével.
Elsődleges fegyverzete egy 120 mm-es ágyúcső. Képes hagyományos szilárd és plazma lőszert használni
Elsődlegesen páncélosok ellen kifejlesztett jármű, bár hála a másodlagos fegyvernek vészesetben a szemből és oldalról támadó gyalogságot is képes megritkítani. Lesből támad, hisz nincs forgatható lövegtornya, a löveg a jármű ball oldalán található. 15 fokban a cső mozgatható, továbbá 45 fokban felfele.
Nagy előnye, hogy egy UD-4es is képes szállítani, így a CMC is hamar rendszeresítette. Eddigiekben nem volt túl sok bevetése, de azokon kiérdemelte a Rettegett Iván nevet.
Úton a végsebessége 100 km/h. 45 Lőszert képes szállítani. Hadsúlya 18 tonna.
Személyzete: 1 sofőr, 1 elsődleges fegyverkezelő, 1 másodlagos fegyverkezelő és 1 harckocsi parancsnok.
EXO ruhák
M-442 “RACK”—POWERED ARMOR Ez az eszköz volt a Bersekerek páncélzatának őse, és ennek az eszköznek pedig a P-5000-es rakodógép.
Ez a gépezet elterjedt a csempészek, a helyi biztonsági erők, és gyarmati tengerészgyalogságnál. Bizonyos bányavállalatok nagyobb példányaikat is működtetik. A Gyarmati Tengerészgyalogságnál használt RACK semmit sem változott a kibocsátás éve óta. Attól eltekintve, hogy a Bersekerek páncélzatát ez alapján készítették el.
Ezt a gépezetet egyszerű irányítani. Olyan, mint egy emelőgép. Bár fegyverekkel a manipulátorainak, végén. Az irányításban egy 2.5 terrabájtos processzor segíti a pilótát. A legtöbb változata nyitott pilótafülkéjű, csak a CMC-nél használatos verzió van lezárva.
Verziói:
M-442-es Tengerészgyalogos mobil páncél: Kisebb a tűzereje a Bersekerek páncélzatánál, de ugyanolyan jól manőverezhető. Fegyverzete egy Boyars Pars 150-es plazmaüteg aminek 80 lövésre elegendő töltete van, M2025 lézerek, és egy M-240-es lángszóró 5 perces folyamatos tüzelést tesz lehetővé.
P-7999 –es erőgép: Úgy is mondhatjuk, hogy a P5000 rakodógép felszíni verziója, vagyis terepen könnyebben mozog. Nincsenek fegyverei. Helyette emelőket helyeztek rájuk.
UT-05 Bányagép: Ennek a gépnek zárt pilótafülkéje van. De ez csak a biztonság illúzióját kelti. Az átlátszó ponyva, ami védi a pilótafülkét a külső környezeti hatásoktól. De a fegyverek simán átütik. Csupán egyetlen fegyvere van. Egy erősen lebutított lángszóró.
ST-BETA-5 SECURITY RACK: P-7999-es erőgép felfegyverzett verziója. A pilóta fülkéje nyitott, de egy páncél védi a pilótát. Csak a fejet hagyja szabadon. A manipulátorok maradtak, de a rajtuk lévő fogókat leszedték, hogy jobb mozgékonyságot érjenek el. Egy-egy gépfegyvert szereltek rájuk helyette a normális duplájának kapacitásával. A gépfegyverhez 50 sorozatra elegendő töltény van. Aztán cserélni kell.
Heawy M-442: Bal karján lézer mellet lángszóró is található, melye folyamatos tüzelés mellet csak 5 perc múlva fogy ki. Jobb karján két hatcsövű minigun mellet rakétakilövő is van, melyben 10 rakéta fér el. A két minigun egyszerre képes tüzelni, gyorsan két perc alatt képes felenni az ősz lőszert. Akár 6 méter magasra is fel lehet vele ugrani. Roppant masszív és erős. A pilótát fejét egy erős plexi védi, ami kisebb kaliberű golyókat kivédi egy ideig…
A Tengerészgyalogságon kívül, cégek is alkalmazzák.
P-5000 POWERLOADER Ezt a hatalmas rakodógépet a CMC is használja. A pilóta körül egy antromorf vázkeret van, amiben olyan hidraulikát szereltek mellyel képes akármekkora súlyt felemelni 4000 kg-ig. Ez a szerkezet a XXI. századi villástargoncák egyenes ági leszármazottja. Alkalmas rakodásra, és nehéz szerviz munkákra
A gépezet alváza teherbíró acélból készült. Ehhez csatlakoznak a karjai. A hátán egy hidrogénüzemanyagcella felelős az energiaellátásáért. A csípőforgórész 60 fokig képes fordulni. A lábakat egy külön energiaforrás irányítja. A manipulátorai 2,5 méteresek.
A gépezetet a gépbe szerelt fogantyúk által lehet irányítani. A manipulátorok végére bármilyen eszközt fel lehet szerelni /lángszóró, hegesztő, stb./
A pilótát vaskos rudak védik a külső környezeti hatásoktól. De viszont ennek a gépezetnek vannak hátulütői is. Ha olyan terepen mozog, vagy olyan mozgást csinál, ami meghaladja a képességeit akkor tönkremegy. De ezt elkerülték egy biztonsági rendszer segítségével. Ha ilyen történik, akkor a gépezet megáll, és nem mozdul.
Épp ezért a CMC-énél a vezetőknek rendelkeznie kell engedéllyel e gép használatára. Jól ki kell használni a képességeit, és tudnia kell hol a határ a teherbírásnak. Éppen ezért a kiképzésnél ezt is megtanítják a tengerészgyalogosoknak. Hat hét szimulátor tréning után kezdhetik meg a gyakorlati képzést, majd a munkát a rakodógépek használatára.
MAX/ MOBILE ASSAULT EXO WARRIOR
Ez nem egy kormányozható harci ruha, és nem egy robot. A MAX az egy humán intelligencia, amit bezártak 4,5 tonna felfegyverzett páncélborításba. A MAX-ot a Weyland Yutani társaság fejlesztette ki. Ezeket a gépeket a xenomorphokkal való harcra fejlesztették ki. A hadsereg ezek irányítására nyomorékokat, és elmebetegeket keres. Illetve bűnözőket is alkalmaz.
MAX és a kísérő katonai különítmény a bersekerek: Egy speciálisan kiképzett orvos kíséri őket, aki nyugtatóval mesterséges kómában tartja a MAX „pilótát”. Még az álomfázist sem tartják fent, mert a legcsekélyebb mennyiségű adrenalin is katasztrófát okozhat. Ezeknek az embereknek ez a kórterem. Amikor bevetés van, akkor felkeltik a normálisnál háromszoros szintetikus adrenalinnal és leküldik a bolygóra. A MAX innentől veszélyes lesz. Bármit elpusztít, ami az útjába kerül és nincs rajta baráti jeladó. Bármit megsemmisít, amire parancsot kap.
Fegyverzete: US M309 10 mmx24-es, acélköpenyes, robbanóhegyű lőszer melyet jobb karján három csővel lövi ki a célpontra, négyezer darab a maximális terhelhetősége. Továbbá jobb karján található egy gránátvető melybe 13 gránát fér. Balkarján egy lángszóró található mihez 7 percen áttartó folyamatos tüzelésre elegendő üzemanyaggal rendelkezik a MAX. Továbbá lángszóró mellet egy kicsi de vékony fogó kar található.
De olyan veszélyes hogy csak vészhelyzetekben használják. Amikor beültetik a pilótát, egy idegbeültetést a tarkóba helyeznek /Egy több mint 10 centis tűt szúrnak a tarkójába/. Így képes irányítani. De a pilóta agyi beültetés nélkül egy bizonyos idő elteltével rosszul lesz, majd meghalhat a nagy dózisú adrenalintól. (kivételes esetben túlélheti, de akkor a tapasztalatok szerint „függő” lesz, és újra össze akar kapcsolódni a MAX-szal, és a gépet élőlényként kezeli.)
A legtöbb agyi beültetéssel rendelkező MAX pilóta tízedik bevetése után meghal hála az adrenalin túladagolásnak. De keményebbje a húszadik bevetésig bírja.
Ha leküldenek egy ilyen gyilkoló gépet a bolygóra, akkor lehelyeznek neki egy jelzőfényt, hogy a felé induljon el. Mikor ez elindul, útközben minden létformát elpusztít. Vagy a másik eshetőség, hogy egy sav és arctámadó álló speciális ruházatban lévő ember elfogatja magát, így az idegenek a fészekbe viszik. Eme ember jeleit követi eztán a MAX.
A páncélzat saválló egy ideig. Ha az idegenek sava ráfröccsen, akkor csak egy koromfoltot hagy. De ha az idegenek savas vérének sokáig teszik ki, akkor lyukat mar bele. Későbbi példányok páncélzata már a legtöbb energia és szilárd lőszerű fegyvernek képes ellen állni.
A gépet nem az ember irányítja, a gép magától működik, csupán csak az emberi ösztönökre szüksége van a működésre. Az viszont tény, hogy néhány erős akaratú ember képes irányítani a gépet gondolatával, viszont az ilyeneket nem teszik MAX pilótává.
2. Fejezet.
Gravkopter
A kopter harci változata. Fel lehet szerelni rakétákkal, gépágyúval és a felsorolást még folytathatnánk is. Ezt a légi járművet leginkább a kolóniákon használják, de a milícia is használja, ha szükséges.
ATV B9-es katonai tehergépjármű
Legmodernebb katonai teherjármű. Utánpótlás vagy egy tengerészgyalogos szakasz szállítására is megfelel.
A platón kényelmesen elfér nyolc ember plusz fegyverzetük. A taktikai parancsnoki rész a sofőr mögötti részen kialakítható. Eme szempontból pótolhatja az APC-t. Viszont harc terén nem.
Páncélzata csak a sofőrt és mellette lévő embereket védi (összesen 3-5 fő lehet) A platóra húzható ponyva édes kevés. Bár igaz hogy ez egy szállító jármű és nem harci, ennek lenére egy minimális 20mm.-res gépágyú található hátul, de csak szükség esetére. Továbbá a sofőr mellett található egy búvónyílás a fülke tetején.
Hat kerék meghajtású, 150 km/h a vég sebessége. Sok féle terepen kiválóan megállja a helyét.
A csak logisztikai célokra használják, harci bevetéseken maximum kényszerből, ha már nincs más lehetőség.
Civil járművek:
AJ
Mobil otthon. Leginkább pásztorok használják ezt a járművet. Az átlagos AJ hat embernek tud otthont biztosítani és a szükségleteiket kielégíteni. Strapabíró jármű, sebessége nem túl nagy, de sok féleterepen könnyedén mozog.
DAIHOTAI 8X 8 ATV
A galaktikus gyarmatosítás eljövetelével az emberi faj nem csak a földi körülményekkel találkozott. Gyakorta a bolygók felszínén hideg volt vagy túl nagy forróság. Gyakorta atmoszféra sem volt. A telepeseknek szüksége volt egy megbízható járműre. Ezzel a járművel a Weyland Yutani egy leányvállalata a Daithotai vállalat állt elő.
Az új gépnek hála ennek a cégnek a neve a megbízhatósággal és a minőséggel lett rokon. Ez a gép minden tereptípuson jól tud közlekedni. Nyolc kereke, egy-egy láb végén található. Ezeket a kerekeket lehet egymástól függetlenül is irányítani. A felfüggesztést, és a fejlett lengéscsillapítókat egy processzor figyeli. A terepjárókban J-160-as vagy J-180-as gázturbinák vannak. A jármű csúcssebessége 110 km/h bármilyen terepen.
A jármű orrában található egy tökéletes vegyi, és nukleáris védelemmel ellátott utastér, ahol öt ember is el tud lakni egy bizonyos ideig. /Persze ha megvannak a megfelelő tartalékok/. A pilótafülke a terepjáró hátsó részében található.
A járműre fel lehet szerelni mintavevő eszközöket, automata fűrészeket, kotrókat, hegesztőket, és sajtolókat. Ez a jármű minden gyarmaton ott van. A Weyland Yutani mindenhol a telepesek rendelkezésére bocsátotta.
A gép felfegyverzett változata az M-242-es homokfutó a gyarmati tengerészgyalogságnál szolgál.
Robogó
Egyszemélyes gyors sikló jármű. Városi tereptől egészen a sziklás zord terepig szinte mindenhol használható. A jármű lebeg, és akár 10 méteres magasságba is fel lehet vele szállni. De viszont ezért viszonylag sok üzemanyagot fogyaszt. Üzemanyagterén nem válogatós. Kőolaj származékok, bioüzemanyagok de akár keselyűhöz hasonló módosított hidrogénmolekulák is lehetnek üzemanyagok.
Gépjárművek:
Természetes a régi nagy cégek nem mind haltak ki. A személyi gépjárművek két nagy csoportra oszthatók. Kerekes ill. lebegő. A kerekes fajta olcsóbb, így az emberek nagy része ezt választja.
Kopter
Helikopterek új generációja. Könnyű a kezelése, gyorsan megtanulható. Alkalmazási köre széles. Felderítés, mentés, szállítás, harcászat stb. Csak egy a gond vele: zajos.
Hajók/tengeralattjárók
Az űrkorszakban már nem sok értelmük van, de azért előfordulnak. A bolygókon való szállításra és turisztikára szolgáló hajókon kívül hadihajók még vannak. Bár igaz hogy csak a nagyobb világok vizein. Ezek az új típusok nem nagyok, inkább az olcsóság és fürgeség ami mérv adó volt. Leginkább csempészek elfogására használják őket. Nem hosszabbak 80 méternél, és csak három háromcsöves ágyú található rajtuk, meg néhány légelhárító üteg. A csatahajók és anyahajók kora lejárt.
A tengeralattjárók manapság már inkább tudományos célokat szolgálnak. Bár még akadnak hadi tengeralattjárók, biztonsági okokból.